Lightday

Alla inlägg den 28 december 2012

Av Wilma Andersson - 28 december 2012 15:30

När hjärtat fryser kallt

Jag skymtar liv i den översnöade lövhögen med krattan

fastfrusen i gräset. Jag skådar värme i den svartvita

frostiga hagtornshäcken där istappar tvinnar sig fast i

grenverket. – Och ändå är bara vintern nyligt kommen.

Jag anar sol i de snörika, mörka orosmolnen där vinden

bjuder kyla över handsklösa händer. Jag känner hetta

runt snötäckta stenen i trädgårdsbersån, där levande

livet blev is i sin dvala. – Och ändå är bara vintern nyligt

kommen.


Källa: http://sv.dikt.org/N%C3%A4r_hj%C3%A4rtat_fryser_kallt

Av Wilma Andersson - 28 december 2012 12:46

Idag är det en speciell dag för det e ju Tures födelsedag! :) Lille Ture 3 år... kan inte fatta att han e så stor nu, tycker inte det var så länge sen när vi va och hälsade på honom på BB! ;)


Nu på morgonén har jag målat om mitt rum, blev vitt igen :)

Snart ska jag duscha av all vit färg sen ska jag troligen till Rebecca, och ikväll på kalas till Ture :)

Men nu måste jag rusa! Kraam


 

Har syrrans data så jag har inga bilder på Ture men här är en bild på min kanin Snutte! ;)


Presentation


Välkommen till min blogg! :)
Jag heter Wilma och är 14 år gammal. På min blogg kommer jag skriva om min vardag, dvs hästar, kompisar osv...
Hoppas ni stannar! :

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vad ska jag förbättra med min blogg?
 Fler bilder
 Fler inlägg
 Mer om mig själv
 Mer om min vardag
 Mina åsikter

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards