Lightday

Alla inlägg under december 2012

Av Wilma Andersson - 31 december 2012 15:30

Nyårsdikt


Så hastigt flydde åter ett år med dagar

som växlats till minnen, några med klarhet

som från igår har mejslats med fasthet i sinnen.


Dagbok är tecknat blad efter blad av hand som

skrivit vad livet gav, allt står tecknat på rad efter

rad för att ej dränkas i glömskans hav.

Av: Holger Nilsson

Källa: http://mariaslekrum.bloggplatsen.se/2010/12/31/4250601-nyarsdikt/

Av Wilma Andersson - 31 december 2012 14:31

Sista dagen år 2012 nudå... Shit vad mycket som har hänt alltså! Jag startade denna bloggen i våras, tog en paus i höstas och nu e den på G igen! I sommras fick jag en ny liten kusin Olle, jag var på ett fantastiskt ridläger med Josi, tagit upp kontakten med "gammla" kompisar, sommarjobbat, fått mina första riktiga betyg, blivit "världsförälder" och inte druckit läsk på ett helt år!

Detta året har både varit ett jobbigt och roligt år, mycket energi har gått åt skolan men nu har vi lov en vecka till så jag får passa på att bara hitta på roliga saker! :)

Här kommer lite bilder från mitt år ;)

Jag och Josi i våras

 

       Jag och Tilda i sommras

 

Snutte och Tottie

 

   Jag och Solon i höstas

 

Jag i höstas

 

Jag i sommras

 

Jag, Ture och Oscar för en månad sen

 

Snutte

 

Jag och Rebecca åkte vagn i sommras/höstas med Chili (knäpp bilb, men jag bjuder:))

 

Efter riduppvisningen i sommras

 

Jag och Rebecca i höstas

 

Jag för en vecka sedan kanske

   

Jag och Josi för två veckor sedan :)



Ja, jag har ialafall haft ett roligt år men 2013 ska bli bättre! Jag har förändrats ganska mycket (tror jag´... haha) Både positiv och neggativt antar jag... Men jag gör mitt bästa för att bli en bättre människa som många andra antar jag :)

Nu hoppas jag att ni ska ha haft ett underbart år! Kraam

 
Av Wilma Andersson - 31 december 2012 14:24

Av Wilma Andersson - 31 december 2012 14:15

Hej
Nyårsafton idag, jag ska fira hemma med några kompisar och familjen med god mat och lite raketer:-)
Det kommer strax ett 2012 inlägg, ska bara äta färdigt:-)
Kraam

Av Wilma Andersson - 30 december 2012 22:24

Av Wilma Andersson - 30 december 2012 22:16

Hejsan!
Sitter i soffan och småkollar lite tv, precis målat naglarna och allt e hyfsat lugnt eller sådär, haha dom smäller lite raketer där ute och sprängde precis vår brevlåda... Brist på liv säger jag bara! Men, men...
Imorgon blir det sovmorgon så jag orkar vara uppe hela natten imorgon haha:-) Nej, men jag ska städa mitt rum halva dagen känns det som... Har nog aldrig haft såå rörigt, men det beror ju också på att jag har målat och sånt men det blir säkert bra! Kraam

Av Wilma Andersson - 30 december 2012 15:30

En storm

En storm
ett ord
som blåser på mina känslor

Ett hav
en droppe i ditt öga,
som lindrar


Källa: http://sv.dikt.org/En_storm

Av Wilma Andersson - 30 december 2012 13:34

Tjenare!
Livet rullar på, snart 2013:-)
I morse stack jag o syrran till stallet och mös lite med hästarna och lös hoppa Karuso, en riktig lite buse:-) nu e vi hemma och min pappa sätter upp min nya tapet, är riktigt nöjd faktiskt! :-) och snart ska vi till min mormor o morfar och äta paj:-)
Ha det bäst!

Presentation


Välkommen till min blogg! :)
Jag heter Wilma och är 14 år gammal. På min blogg kommer jag skriva om min vardag, dvs hästar, kompisar osv...
Hoppas ni stannar! :

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vad ska jag förbättra med min blogg?
 Fler bilder
 Fler inlägg
 Mer om mig själv
 Mer om min vardag
 Mina åsikter

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards