Lightday

Alla inlägg den 26 december 2012

Av Wilma Andersson - 26 december 2012 15:30

När hjärtat fryser kallt

 

Jag skymtar liv i den översnöade lövhögen med krattan

fastfrusen i gräset.

Jag skådar värme i den svartvita frostiga hagtornshäcken där

istappar tvinnar sig fast i grenverket. – Och ändå är bara

vintern nyligt kommen.

Jag anar sol i de snörika, mörka orosmolnen där vinden bjuder

kyla över handsklösa händer.

Jag känner hetta runt snötäckta stenen i trädgårdsbersån, där

levande livet blev is i sin dvala. – Och ändå är bara vintern nyligt

kommen.

Det är gott att tänka varmt när hjärtat fryser kallt.


Källa: http://sv.dikt.org/N%C3%A4r_hj%C3%A4rtat_fryser_kallt

Av Wilma Andersson - 26 december 2012 14:15

Tänkte berätta lite om Josi :)

(Han är inte min egna häst, men min "favorit" fäst.)


Josi är en fantastisk liten islandshäst som bor på Hesthaga gård i skåne. Han är 6 år gammal och en riktigt liten bushäst :) Jósi har en stark vilja, men ändå arbetsvillig (oftast iallafall... haha) När man rider honom är han oftast väldigt pigg och glad! När man hämtar honom i hagen kommer han oftast skrittande eller travande mot en! <3 Han är världens bästa/busigaste häst! <3


         

 

(Blev ett konstigt inlägg kände jag... haha)

Kraam        


Av Wilma Andersson - 26 december 2012 10:03

Godmorgon! :-)

Sitter och kollar på sos uppdraget, gud vad hemskt det är! Satt o kolla på det hela kvällen igår o bestämde mig att bli fadder, bli ni det oxå! :-)
Men iallafall e jag ganska trött nu... låg o sms:a med Rebecca o Tove halva natten.
I eftermiddag kommer min mormor, morfar o mostrar med familj för att fira min mamma som fyller år idag! :-)
Bloggat mer sen, Kraam

Presentation


Välkommen till min blogg! :)
Jag heter Wilma och är 14 år gammal. På min blogg kommer jag skriva om min vardag, dvs hästar, kompisar osv...
Hoppas ni stannar! :

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vad ska jag förbättra med min blogg?
 Fler bilder
 Fler inlägg
 Mer om mig själv
 Mer om min vardag
 Mina åsikter

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards