Lightday

Alla inlägg under oktober 2013

Av Wilma Andersson - 31 oktober 2013 20:44

... red jag igen och det gick super. Hon har nog aldrig lyssnat så bra som hon gjorde idag, bästa Brella?. Men vi tränade först lite markarbete och när allt fungerade in i minsta detalj satt jag upp på henne. Hon var framåt och glad och lyssnade super. Jag tror faktiskt att hon gillar att bli ompysslad och så. Imorgon får hon dock vila igen, vi ska till Ullared så vi hörs på lördag. Chaoo

Av Wilma Andersson - 28 oktober 2013 12:56

Idag regnade drt ganska mycket medans jag red, det ska ju bli storm...
Men jag tränade först markarbete, hon var lite tittig i början eftersom Lisa flyttade sina hästar. Men sen gick det bra och jag hoppade upp. När jag red så lyssnade hon bra. Vi hittade faktiskt den "rena" traven idag så det blev inte bara grisepass utav det:). Så jag är nöjd med passet. Imorgon får Brella vila och eventuellt på onsdag också.

Av Wilma Andersson - 27 oktober 2013 15:43

Idag har jag ridit lektion för Lisa. Vi tränade markarbete för hon har en tendens att gå över mig i mellanåt. Det gick superbra så jag hoppade upp på henne. Hon lyssnade faktiskt riktigt bra fast sadlen snurrade lite så fick låna Lisas. Men jag är nöjd och ska rida henne imorgon igen:)

Av Wilma Andersson - 26 oktober 2013 20:22

Idag gick vi upp på ridbanan igen och tränade lite markarbete. Det gick faktiskt jättebra. Hon var lugn, avslapnad och lyssnade ganska bra. Imorgon taggar vi ridlektion av Lisa:).

Av Wilma Andersson - 25 oktober 2013 23:32

Idag var jag ute hos Brella igen. Vi tränade bara markarbete och gick till Lisas gård där vi ska rida lektion på söndag. Hon lyssnade ganska bra, nr vi kom utanför gården var hon lite tittig men det gick bra. Väl inne på Lisas gård gick vi förbi hennes hingst och hon blosade upp sig regält haha. Men hon va duktig ändå. Vi gick dit två gånger och vi ska göra det igen imorgon så hon är avslappnad på söndag.

Av Wilma Andersson - 23 oktober 2013 21:16

Igår vilade Brella eftersom hon gått "hårt" nu några dagar och det var därför jag inte blogga.

Men idag så var jag ute hos henne, det gick faktiskt superbra!

Jag tränade bara henne ifrån marken och hon var superduktig. Vi spötränade, trampa under sig, longering och att jag gick och "styrde" henne med tyglarna. Hennes öron gick hela tiden och det verkade som att hon tyckte det va skoj. På fredag ska jag upp till henne igen och gå till grannstallet där vi ska få en lektion av Lisa.


Av Wilma Andersson - 21 oktober 2013 20:29

Idag kändes det inte bra. Bretla uppförde sig som en 3 åring och satte sig emot hela tiden. Hon ville varken lyssna på marken eller på ryggen. Hon hoppade, gick på mig och var extremt tittig. Jag trodde seriöst att detta va min chans men jag kommer inte klara av att rida in henne helt själv utan hjälp. Jag har aldig ridit in en häst innnan och ska jag göra det helt själv. Jsg börjar undra vad jag gett mig in i.

Presentation


Välkommen till min blogg! :)
Jag heter Wilma och är 14 år gammal. På min blogg kommer jag skriva om min vardag, dvs hästar, kompisar osv...
Hoppas ni stannar! :

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vad ska jag förbättra med min blogg?
 Fler bilder
 Fler inlägg
 Mer om mig själv
 Mer om min vardag
 Mina åsikter

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards